mandag den 1. oktober 2018

En personlig dåbsgave

I går søndag var manden og jeg inviteret til dåb hos et vennepar. Jeg ville gerne lave et eller andet "særligt", og det kom der dette resultat ud af.

KB aben er klassisk i sit udtryk, så selv om jeg faktisk ikke er voldsom begejstret for at hækle den på grund af monteringen af især delene til hovedet og de meget tynde arme, blev det alligevel den, der kom til at pryde kassen. Jeg har brugt opskriften, som findes hos Strikkefåret.

Opskriften på de fine balloner er fundet hos PlanetJune. De tre balloners "snor" er elefanttråd, som jeg har købt i Panduro. For at få ballonerne til at sidde fast, kom jeg en smule lim (limpistol) i bunden af hver ballon. Den anden ende er stukket gennem bagsiden af hånden på aben. Øverst oppe er ballonerne forsigtigt limet sammen, så de sidder fast.
Aben er også limet fast i numsen og armen er limet fast til kassens side. Derved kan aben godt "bære" ballonerne, som også kommer til at sidde fast.

Kassen, som jeg har brugt, har jeg købt i Søstrene Grene. Den er lyseblå på ydersiderne. Den fåes også i lyserød.
Bogstaver og tal er af hvidt skum og købt hos Panduro. Jeg har sløret barnets efternavn, så derfor set det lidt "sjovt" ud.





2 kommentarer:

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.