mandag den 17. september 2018

En hæklet bogorm til en kollega

I en af de mange hækle- og strikke Facebookgrupper stødte jeg på denne søde bogorm, og jeg kom straks til at tænke på min kollega, som er læsevejleder. Den måtte jeg bare lave til hende.



Originalen er hæklet med nål 1, 25, men min skulle være større, så hvorfor ikke bare gå all in og bruge hæklenål str. 6 og 3 tråde akrylgarn i forskellige farver. Jeg tænkte, at jeg ville bruge, hvad jeg havde liggende på garnlageret, og sådan blev det.

Selve ormens dele er nemme at hækle. Det er monteringen, der tager sin tid. Ikke mindst fordi min blev så stor, som den gjorde, og det krævede særligt, at hver "kugle" blev stoppet godt og fast med pudefyld. Jeg valgte også at hækle øjnene i stedet for at klippe dem i filt.

Min kollega blev meget glad for den.

Designeren bag opskriften er Inna-Stuvola. Den er nem at følge og hun har nogle rigtig gode billeder af selve monteringen. Der findes en dansk oversættelse af opskriftsdelen hos Tante Tootsie .



1 kommentar:

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.