lørdag den 24. juni 2017

Et pigekjole er kommet på pindene

Efter at have strikket den lille babykjole, havde jeg lyst til at gå i gang med endnu en kjole. Denne gang bliver den lidt større, størrelse 6 år.

Først havde jeg kik på modellen Rosenkjole fra bogen "Kæk og klassisk børnestrik", men så fik jeg rodet lidt i mine opskriftsblade, og der fandt jeg denne fine sag, som er et design af Sanne Fjalland. Den findes i bladet "Kreativ Strik", nr 1, 2013.

Mit indgangsvinkel var, at jeg kun må bruge garn fra lageret. Jeg har alt for meget liggende, så der måtte være noget, der kunne bruges. Det var der. Jeg strikker i Angora Gold fra Ice. Jeg har flere farver liggende, men faldt for denne flotte blå, som helt bestemt vil passe til en pige på 6 år. Der er trods alt lidt "Frost-Elsa" over farven.

Jeg har ikke besluttet, hvilken farve detaljerne ved hals og ærmer skal have, så det må tiden og humøret vise. Indtil videre kører der derud af - rundt og rundt med indtagninger på skiftevis hver 6. og hver 8. pind. Fik jeg nævnt, at jeg til formålet elsker mine strikkefisk fra Frk. Frost? Jeg kan slå hjernen helt fra og bare strikke derudaf!



8 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en fin kjole og lækker farve! ❤

    SvarSlet
  2. Skøøøøn farve. 10 ord om de strikkefisk - jeg forstår dem ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Karin! Kort fortalt har strikkefisken fx 5 huller, hvis du skal tage ind eller ud på hver 5. pind. Fisken sidder i et af hullerne på strikkepinden nøjagtig som du fx har en maskemarkør siddende. Så flytter du fisken et hul længere frem i "rækken", hver gang du kommer til fisken. Når du når det sidste hul for enden, er det tid til at tage ind eller ud.

      Slet
  3. Fin model -- god strikkelyst! :-)

    SvarSlet
  4. Det ser spændende ud. God strikkelyst

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.