søndag den 12. juni 2016

Genbrugsglas har fået nyt liv

Indrømmet - der har været stille på bloggen i et stykke tid, men jeg er her endnu.

Lysten til at få lavet noget håndarbejde har ikke været særlig stort, men nu har jeg fået lidt gang i hæklenålen igen.

Jeg fik lyst til at hækle nogle covers til genbrugsglas. Bare hækle derudaf og lade lysten styre teknikkerne og farverne. Jeg har kun brugt garnrester til projektet, hvilket var et krav til mig selv. Det var en oplagt mulighed for at få afprøvet nye teknikker. Især de grønne bobler var spændende at hækle.

Jeg har hæklet en almindelig cirkel som bund og derefter fortsat op ad siderne. I skrivende stund har jeg gang i endnu et cover, som bliver lidt anderledes.

Planen er, at glassene skal bruges til opbevaring af diverse kontorsager.





12 kommentarer:

  1. Hvor er de søde -- det bliver da smart på dit skrivebord :-)

    SvarSlet
  2. God måde at bruge rester på. De er rigtig søde ;-)

    SvarSlet
  3. Fedt med brug af forskellige teknikker! Flot resultat!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, Elena! Det var også sjovt at få lært lidt nyt.

      Slet
  4. Søde glas. God ide til at få brugt sine rester

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Og hvem har ikke en lille bunke rester liggende :-D

      Slet
  5. Med stearin lys i, vil det sikkert give fine mønstre i mørket (:

    - Anne

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.