lørdag den 23. januar 2016

Fernisering på Trapholt på Maskernes Monument

I onsdags var Anja og jeg til fernisering på Maskernes Monument. Hvis du ikke ved, hvad det er, kan du læse mere om det på Maskernes Monuments Facebookside, hvor der også er mange billeder af de flotte værker.

Vi har været med til at strikke trekanter til det store projekt, som Isabel Berglund står bag. En utrolig sød, dygtig og inspirerende kvinde!

Vi tog af sted i forholdsvis god tid, men lagde da mærke til, at der var meget trafik og mange parkerede biler ved skolen, som ligger i nærheden af Kunstmuseet Trapholt. Vi mente dog, at det nok var pga. sport, men det var det ikke. Vi var dog så heldige, at vi kunne parkere hos en af Anjas kolleger, som bor i nærheden. Ellers havde vi skullet ud på en længere vandretur og havde ikke nået at være med fra begyndelsen.

Der var også rigtig mange mennesker til ferniseringen. Vi fik hilst på Isabel, som kunne huske os fra projektet. Vi tog et glas vin - eller jeg gjorde, for jeg skulle ikke køre, og så forsøgte vi at finde et sted at stå, hvor vi kunne se lidt.


Så blev projektet præsenteret og Isabel Berglund fortalte også omkring tankerne bag de 6 værker. Det var faktisk en meget rørende oplevelse. Det at så mange forskellige mennesker har lagt kræfter i strikkepindene og projektet er fantastisk!

Det er en helt anden oplevelse at se de 6 værker stå tæt sammen i forhold til, da de stod i hver sin by. Det er en anbefalelsesværdig udstilling, som kan ses på Kunstmuseet Trapholt frem til den 22. maj.










4 kommentarer:

  1. Det er et spændende kunstprojekt, og jeg har noteret mig at udstillinger vises frem til 22. maj, så det vil jeg forsøge at nå...det er også længe siden, at jeg har været ved Kolding fjord og på Trapholt :-)

    SvarSlet
  2. Det ser fantastisk ud. Og det må da være sjovt at vide man selv
    har strikket nogle af trekanterne. Kunne du finde dine trekanter ^^

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg kunne. Jeg kunne huske deres plads fra sidst, jeg så værket.

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.