lørdag den 15. november 2014

Hæklede julehjerter i nordisk stil

I går fik jeg en ubeskrivelig lyst til at prøve at hækle de små klassiske julehjerter, som de fleste af os kender fra barndommen. 
Astrid har delt en opskrift, som jeg har hæklet dem ud fra. I stedet for de almindelige røde har jeg afprøvet dem i farver, der er inspireret af den nordiske stil. 

Jeg synes, de er blevet ret fine. Det hvide er mindre, da jeg har hæklet det i noget hvidt 12/4 bomuldsgarn. Jeg er nu mest vild med de andre. Jeg må finde noget hvide i samme tykkelse som de andre hjerter, som ligeledes er hæklet i bomuldsgarn. Det grå er dog i merceriseret bomuldsgarn. 

Det er ikke sidste gang, jeg har hæklet dem. Disse farver er dog ikke min "julestil", så de bliver givet væk eller bortauktioneret i en privat auktion. 







14 kommentarer:

  1. Flotte hjerter ......sjovt nok sad jeg i går og googlede efter opskrifter på hæklede hjerter :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jane! De er nemme og tager ikke lang tid. Så go for it!

      Slet
  2. De er blevet fine! Og flot med de sarte farver :)

    SvarSlet
  3. De er bare fine, og elsker du har valgt de fine støvede farver fremfor fx julerød og grangrøn, de milde toner er helt perfekte.

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, Anne! Det var sjovt at prøve nogle nye farver til juletingene.

      Slet
  4. Hvor er de fine. Det giver noget helt andet når de ikke er traditionelt julerøde. Jeg er ret vild med dem i de nordiske farver :)

    SvarSlet
  5. Jeg synes virkelig også, at de er blevet fine Anita! Jeg skal bestemt også have lavet nogle i andre farver end rød. :)

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.