mandag den 20. oktober 2014

Salt og peber-genbrug

I fredags besøgte jeg endnu en gang Brørup Marked. Jeg elsker at komme der! Der er fyldt med alskens sager - mest brugte, og det er også dem, som jeg synes, er mest interessante.

Inde i den ene hal findes en lille "biks", som oser af retro og hygge. Kvinden, der har den, er rigtig god til at præsentere sine ting på en hyggelig måde, og hver gang jeg har været der, har hun omdekoreret hist og her. Jeg har før købt nogle ting hos hende, blandt andet nogle Wiinbladvaser og en smørbøtte fra Erik Kold.

Denne gang var fik jeg i et skab øje på disse to:





Det er et salt og pebersæt fra Bjørn Wiinblad. Dem måtte jeg have med hjem. Det sjove ved dem er også teksten, som står på tysk: "Geteilte Freude ist doppelt Freude" og "Geteilten Schmerz ist halber Schmerz".
De stod på en hylden over en meget flot Wiinbladslampe i hvid med blå tegninger, men jeg modstod fristelsen, da jeg ikke kunne se, hvor lampen skulle stå i hjemmet. Vi har jo ikke uanede mængder af plads i huset.

Det er nemmere med salt og pebersættet. De har nu fået plads i tallerkenrækken i køkkenet indtil videre. Jeg ved næsten ikke, om jeg kan nænne at tage dem i brug.


2 kommentarer:

  1. Hold op de er fine. Og så vise! Lækker detalje at tage med hjem fra markedet. Tror du har gjort et kup :)

    SvarSlet
  2. De er godt nok fine.....dem har jeg aldrig set før....selvfølgelig skal du da bruge dem ^^

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.