torsdag den 10. januar 2013

Strikket halsrør i garnrester

Årets første færdige, strikkede projekt er dette halsrør.

Det er strikket i retstrik af garn fra lager hos mig selv og min søster. Det brune, petroliumsblå og sorte er sokkegarn fra Netto. Det pink garn er mohair, som giver en "fluffy" effekt.

Røret er strikket i et stykke, som er ca. 30 cm bredt og ca. 160 cm langt. Jeg har hæklet enderne sammen med fastmasker i enden. Overgangen er derved ikke blevet særlig synlig.
For at få en pæn afslutning har jeg hæklet en fastmaskekant i petroliumsblå hele vejen rundt.




3 kommentarer:

  1. Hvor er det bare fint Anita :D Rigtig lækre farver!

    SvarSlet
  2. Smukt halsrør til mange gange rundt om halsen

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Hvor er farvesammensætningen altså god! Det er blevet et rigtigt flot halsrør, og den hæklede kant giver en flot finish!

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.