lørdag den 12. maj 2018

Good Evening, Europe!

Det er ingen hemmelighed, at jeg elsker Eurovision Song Contest (Meldodi Grand Prix)!

I år har Danmark den sympatiske Jonas Rasmussen med. Jeg er stor fan af sangen. Det er første gang siden Emmelie de Forest i 2013, at jeg har Danmark som min favorit blandt alle sange.

Jeg fik en ide at hækle/strikke ham, da han jo har nogle karakteristiske træk. Jeg har taget udgangspunkt i en grundopskrift, hvor jeg har ændret lidt undervejs for at få det til at passe til det udtryk, som jeg gerne ville have. Dukken er hæklet i bomuld.

Tøjet er strikket i sokkegarn udfra forskellige billeder af Rasmussen.

Øjnene er broderet. Jeg synes generelt, det er svært at lave et ansigt, som også ser pænt ud. Jeg fandt en video på YouTube, som jeg fulgte. Det kom jeg ikke til at fortryde.

Håret og skægget er syet på efterfølgende.

Jeg er godt tilfreds med det færdige resultat, som faktisk blev bedre, end jeg havde forestillet mig.

Så er der bare tilbage at ønske Rasmussen og hele den danske delegation rigtig meget held og lykke i aften. Jeg håber selvfølgelig på et godt resultat.





1 kommentar:

  1. Han blev simpelthen så fin - og der er ingen tvivl om, at det er Rasmussen, det skal forestille!

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.