tirsdag den 28. oktober 2014

Jeg hader faktisk at strikke rib

..men denne gang kører det bare!

Jeg har indtil nu ikke været ret gode venner med rib. Især på sokker har jeg hadet at den del af strikningen.
Nu er jeg i gang med Asta-ponchoen, og denne gang kører det med ribben. Jeg tog mig selv i går på arbejdet i at glæde mig til at komme hjem til strikketøjet - for at strikke rib.

Indtil nu har jeg strikket de første 4 cm af halsen. Jeg skal strikke 8 cm, hvorefter det rigtig går løs med udtagninger. Jeg tror, det bliver godt!


12 kommentarer:

  1. Det er lidt sjovt hvor forskelligt man kan have det. Jeg synes det er så afslappende at strikke rib :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heldigvis ved at blive gode venner med den. Det hænger nok sammen med, at den aldrig rigtig er blevet pæn, når jeg har strikket den på sokker. Men her synes jeg resultatet er blevet rigtig fint.

      Slet
  2. Jeg er heller ikke vild med rib...kedeligt siger jeg bare.
    Din rib er flot og ensartet....glæder mig til det færdige resultat ^^

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have! Det er første gang, jeg har fået strikket så flot en rib - og så er det jo dejligt, når andre også synes det.

      Slet
  3. Hvor skægt. Jeg er ikke god til at strikke, men kan godt li det og jeg har intet imod at strikke rib :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er skægt, hvad nogle godt kan lide og andre derimod hader. :-)

      Slet
  4. Jeg synes ikke rib er så slemt ;-) En dejlig farve du har valgt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Pia. Normalt ville jeg ikke vælge denne farve, men så alligevel vil jeg gerne denne gang springe ud i en ny farve.

      Slet
  5. Det bliver da bare mega-godt. Og det er godt at høre, at det går strygende med ribben, der er så meget af den i opskriften. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. P.s. Den er så lækker den poncho. Jeg kender mig meget til at se den færdig.

      Slet
    2. Arhmen altså... jeg skal vist i seng. Jeg GLÆDER mig meget til at se den færdig. :D

      Slet
    3. Det er helt i orden, Astrid :-D

      Ja, der er meget af ribben, så jeg kan lige så godt lære at elske den :-D

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.