onsdag den 8. januar 2014

12 Months of Knitting



Jeg er ganske enkelt hoppet med på en årsudfordring i Blogland. Det er Cecilie med bloggen Hvad Bier Tænker, som er ophavskvinden bag denne Udfordring.

For mit vedkommende bliver det ikke kun 12 måneder med strik, men også 12 måneder med hækling - altså en god blanding. Udfordringen er alletiders mulighed for at få lavet de projekter, som står på to-do-listen. Mine projekter vil være en blanding af både store og mindre projekter.

De første måneders projekter er allerede listet op:

Januar

Jeg er i gang med en kjole fra Sandnes Garn. Det skal være en gave til mandens yngste niece. Jeg strikker den i str. 2 år, og jeg strikker i to grønne nuancer Mandarin Petit fra Sandnes Garn, som er noget lækkert bomuldsgarn.

Jeg er næsten færdig med indtagninger i selve skørtet.


Februar

Her er der også et "niece"-projekt på tapetet. Denne gang er det en pigeponcho til en pige på 12 år. Jeg har endnu ikke lagt mig helt fast på modellen.

Marts

En hæklet ugle til "mellemste-niecen". Måske bliver det en ugle magen til den, jeg hæklede i 2013.



Jeg har lagt et billede magen til det øverste i dette blogindlæg. Du kan se alle mine indlæg i denne udfordring ved at klikke på billedet.
Hvis du har lyst til at følge andre bloggeres "12 months of knitting"-projekter, kan de findes på Instagram under #12monthsofknitting.



8 kommentarer:

  1. Er vild med den grønne farve/kjole :) .. og blir spændende at følge dine projekter :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg glæder mig også til at se, hvad jeg finder på i den andre måneder :-)

      Slet
  2. Hej Anita
    Jeg tager hatten af for din udfordring, og jeg glæder mig til at følge den. Jeg selv er vist mere typen der strikker flere projekter ad gangen og derfor også starter meget impulsivt op på nye ting, så jeg ville aldrig kunne planlægge, hvornår hvad skulle strikkes, men jeg kan da også se, at jeg har projekter liggende, der er købt for flere år siden, så måske jeg skulle overveje at planlægge ind i mellem... :-)
    Held og lykke med det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også en del projekter i gang på en gang, men jeg ser det som, jeg har et hovedprojekt, som jeg vælger skal gøres færdigt i den valgte måned.
      Jeg har fx mit hæklede tæppe liggende, som jeg finder frem af og til, så jeg ikke når at blive rigtig træt af det. Lige nu hviler det i hvert fald ;-)

      Slet
  3. Det bliver spændene at følge med :)

    SvarSlet
  4. Spændende projekter.
    Det er fedt med denne udfordring, fordi man (muligvis) får produceret mere og færdiggjort de projekter, der elelrs nogle gange bare kommer til at ligge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig! Der ligger noget motivation bag sådan en udfordring.

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.