tirsdag den 12. november 2013

Blogudfordring: Mit yndlingsmateriale

Det har været helt vildt at se, hvor mange, der er kommet med i udfordringen, og jeg har virkelig nydt at se alle de interessante indlæg på diverse blogs.

Tirsdagens emne er: Mit yndlingsmateriale

Når det handler om strik og hækling arbejder jeg en del i bomuldsgarn, men det er ikke mit yndlingsmateriale. Det kan være temmelig hård for hænderne at arbejde med, hvis jeg skal sidde med det over længere tid.

Jeg er ret glad for Arwetta-garnet fra Ficolana. Jeg bruger det til mit granny squares-tæppe, som er mit langtidsprojekt (udover den grønne trøje) Det er noget lækkert garn, som fås i mange flotte farver. Desværre kan Ficolana ikke stille garanti for, at garnet er mulesing-frit, så indtil videre bruger jeg det garn, som jeg skal bruge til mit tæppe, og så håber jeg på, at Ficolana får styr på, hvor deres uld kommer fra.


Derudover har jeg en svaghed for mohairgarn. Jeg har noget rigtig lækkert orange liggende, som jeg købte på Kreative Dage for 2 år siden til 5 kr. pr nøgle. En superpris for et virkelig lækkert garn.



Jeg elsker, at mine materialer er farverige - det er vist ingen hemmelighed. Jeg elsker at iklæde mig farverigt tøj og omgive mig med smukke og sjove farverige ting.


********************************************************************


Sammen med:


16 kommentarer:

  1. uha den orange er flot - vi er vist på samme farveskala :) og har afprøvning af arwetta-garnet tilgode :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er et rigtig lækkert garn, som "oprindeligt" er sokkegarn.

      Slet
  2. Hvor er det nogle skønne farver - lige til at blive glad af:-)

    SvarSlet
  3. Det er så lækkert et garn.....håber at snakken med Filcolana bærer frugt til næste år.
    Hvor ville det være dejligt når/hvis de får certificeret deres garn.....fede farver :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig! Det er skisme ærgerlig, hvis sådan noget lækkert garn ikke også skulle være produceret med respekt for dyrene.

      Slet
  4. Ej, jeg vidste ikke, at du havde blogget om det samme garn :-)

    Hvor skægt!!!!

    SvarSlet
  5. Rigtig tvillingagtigt at blogge om det samme garn <3

    Jeg er også vild med de pragtfulde farver Arwetta har, men som du og din søster afventer jeg en certificering, så jeg holder mig i skindet indtil da :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nogle gange rammer vi det samme på samme tid ;-)

      Slet
  6. Åh mohair, så skønt og blødt og vidunderligt :D
    Det kan jeg godt forstå, at du er glad for!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er bare noget lækkert garn. Hvad jeg skal lave af det, står stadig hen i det uvisse. Men mon ikke der dukker et projekt på på sigt.

      Slet
  7. Skønne farver. Har en gang strikket en bluse til mig selv i mohairgarn i flot lilla.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror også, det skal være noget til mig selv, da jeg er helt syg med den orange farve.

      Slet
  8. Nu går jeg ind for genbrug :) så du får den samme kommetar som Anja fik, da i faktisk næsten har skrevet om det samme.
    "Arwetta er dejligt :) det er mulesing ikke, det er noget svineri. Har aldrig set eller hørt om får på Færøerne, der bliver behandlet sådan"

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er, så vidt jeg ved, også kun får fra Australien og New Zealand. Vi må håbe, at det ikke varer ved. Så vil jeg hellere give mere for garnet.

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.