lørdag den 4. august 2012

"Holdkonkurrence" med en ny disciplin

Torsdag var OL-hviledag herhjemme. Jeg fik ikke rigtig strikket noget overhovedet. 

I går samledes Anja og Helle spontant til OL-strik hos førstnævnte. Først stod den på lækker suppe, herefter kunne OL-arbejdet gå i gang, mens atletik løb over skærmen.


Der blev også tid til små pauser med lækkerbiskner 


 
Helle søgte efter inspiration i strikkebøger - og de var endda på tysk, men hun knækkede den tyske hæklekode, og fik produceret nogle flotte dele til sit OL-bordløberprojekt. 




Anja fortsatte sig arbejdet med sine flotte sokkker. Sokke 2 er altid den svære sokke, fordi man bare skal "kopiere" sokke 1. Men hun kæmpede flot! 



Selv skulle jeg i gang med ærmerne. Jeg havde indtil da ikke prøvet kræfter med disciplinen "Magic Loop", men Anja havde talt varmt for at lære denne disciplin, da den ikke giver "overgange", når man fx strikker sokker. 
NU var muligheden for at lære tricket. Jeg har hentet hjælp fra Paa Pinden, som indeholder rigtig meget god strikkehjælp. Jeg havde lidt startvanskeligheder, da jeg ikke fik placeret garnet rigtigt, når jeg strikkede. Det kunne Anja heldigvis lige assistere mig med.


Så langt nåede jeg skisme - det ser godt ud ik'!




2 kommentarer:

  1. Tak for en superhygsom eftermiddag - og ja, magic loop er godt at kunne! Jeg tror aldrig, at jeg kommer til at strikke rundt på strømpepinde mere.

    SvarSlet
  2. Også tak for en hyggelig og ret produktiv eftermiddag i OL'ens tegn, hvor der også blev luftet tanker og ideer om eventuelt kommende udfordringer. :D

    Det er så fedt at finde nye teknikker og blive inspireret af hinanden :)

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.