lørdag den 16. april 2016

En cardigan in making

Der har været lidt stille på bloggen i længere tid. Overanstrengelser i højre arm har gjort, at jeg ikke har produceret så meget kreativt.  

Jeg er i gang med en strikket cardigan. Den strikkes i ret, da jeg bruger flammégarn, så jeg får strukturer forærende. Det er garn, som jeg har haft liggende på lageret i længere tid efterhånden, så nu skal det bruges. Jeg er vild med den lilla farve!
Jeg strikker en icord nederst af mørkegråt Peer Gynt-garn fra SandnesGarn.

Modellen tager udgangspunkt i en retstrikket cardigan, som jeg fandt i et gratis-blad fra et tysk stormagasin. Den model passede lige til garnet. Modellen består af 4 ens dele, som syes sammen til sidst. Icorden er dog noget, som jeg har tilført for at give den lidt ekstra, og jeg kan rigtig godt lide den afslutning på strik.




Jeg er ikke nået så langt, som jeg gerne ville, men overanstrengelserne i højre arm har forlænget arbejdet markant. Nu går det bedre, men jeg skal være opmærksom på at holde pauser og ikke strikke, hækle eller sidde ved computeren i længere tid. Men 2 af de i alt 4 dele er stor set færdige. Det er nem strik, som jeg kan sidde med foran tv.



Rigtig god weekend til jer alle!




8 kommentarer:

  1. Skønt strik du har gang i :-)
    Og en dejlig lille vuffer :-)
    Jeg har selv gang i at skulle købe en lille hund.
    Nyd søndagen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den lille vuffer sneg sig ind på billedet :-D Sådan er er et fantastisk væsen at have, så glæd dig!

      Rigtig god søndag til dig, Maria!

      Slet
  2. Sikke et arbejde! Og så sidder den lille lækre vuf lige dér ;-) God søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den ville lige med på billedet :-D

      Rigtig god søndag til dog også, Liv!

      Slet
  3. Det ser spændende ud :-) Pas nu godt på din arm og dig selv!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal jeg nok! Når man kan mærke armen om natten, såååå er det vist tid til at stoppe! Nu øver jeg mig i at stoppe FØR jeg kan mærke det om natten.

      Slet
  4. Sikke et lækkert, lilla garn, du strikker i!
    Det skal nok blive en flot cardigan!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er også noget lækkert garn! Det er første gang, jeg prøver at strikke i flammegarn, men det giver en god struktur.

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.