tirsdag den 27. oktober 2015

Årets Kreative Dage i Fredericia

De fleste kreativister ved, at Messe C i Fredericia i weekenden var vært for en stor kreativ messe med alt, hvad hjertet kan begære!


Det er en af de begivenheder, som jeg bare skal med til! Min søster og jeg havde også i år planlagt at tage af sted 2 dage. Det giver os mere ro til at snuse rundt og ikke mindst høre en eller flere af foredragsholderene.

I år var vi af sted allerede fredag, da vi begge gerne ville høre strikkedronningen Christel Seyfarth. Hun var nemlig kun at finde på Lilla Scene om fredagen. Vi startede dog messen med at kigge kort på nogle stande, hvorefter vi indtog en rigtig lækker sandwich.



Derefter sad vi klar blandt publikum ved Lilla Scene for at høre Kirsten Nyboe fortælle om, hvordan man kan designe sin egen sweater. Det var faktisk godt!

Herefter kiggede vi igen lidt rundt på messen og brugte lidt penge. Faktisk blev fredag ikke vores store indkøbsdag, men i stedet foredragsdag.
Kl. 13 vendte vi tilbage til Lilla Scene for at høre Raz, som ingen af os kendte i forvejen, men da vi begge er interesset i økologisk hudpleje, kunne det være spændende. Og vi blev næppe skuffede! Det var rigtig underholdende og interessant, og man blev i rigtig godt humør!



Så blev det Seyfarths tur, og igen blev vi ikke skuffede! Hun fortalte om, hvor hun finder sin inspiration til sine flotte modeller.


Det var et meget intenst foredrag, så da hun var færdig efter 1 time skulle vi lige have noget at spise.

Det blev disse lækre små kager. Normalt er vi begge ikke kagespisere, men disse her var lette og lækre og lige, hvad vi trængte til.


TV Syd-bilen var igen at finde på deres stand sammen med nogle af deltagerne fra Den Store Strikkedyst.


Lørdag var store-handle-dag og hyggedag!

Her kommer lige nogle billeder af det, der blev købt. Faktisk mangler der to nøgler brunt garn, men hvem tæller.

Rito.dk havde et godt tilbud på bomuldsgarn, så der røg lige en del ned i den store pose.



Vi faldt over en stand, som havde de flotteste ting i træ. Indehaveren, Peter Carlsen, var meget passioneret omkring det, som han lavede. Jeg købte disse 3 flotte knapper.


Jeg købte også et par flotte øreringe hos ham. De består af 3 slags træ.


Jeg faldt for denne bog, som ikke er helt ny mere, men jeg har aldrig bladret i den, men det fik jeg mulighed for på messen, så den røg med hjem. Det er en ret lækker bog!



Liiiidt mere garn fra Strikkeriet. Det var svært at stå for den lækre kvalitet og naturfarver. Det er Air Mix fra Drops.


Til sidst lagde vi vejen forbi en blomsterstand, som havde de fineste kaktusser. Jeg har længe ønsket mig en kaktus, så jeg købte 2 stk, som skal stå på badeværelset. Der er jo ikke mange planter, der kan overleve i rum, hvor der er ikke er så meget lys. 



Det var virkelig 2 gode og inspirerende dage! Det er så rart, at Kreative Dage hvert år er blevet bedre og bedre! Jeg glæder mig allerede til næste år, så gæt hvem der har sat et kryds i kalenderen den 28.-30. oktober 2016?


12 kommentarer:

  1. Åhhhh hvor ser det hyggeligt ud, det gad jeg virkelig også godt have besøgt, men weekenden bød desværre på andre planer ;-)
    Glæder mig til at se, hvad du får lavet med garnet

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan jo ikke være med alle steder ;-)

      Den store bunke garn fra Drops er (heldigvis) noget, som Anja og jeg har købt sammen :-D

      Slet
  2. Skønne indkøb du har fået gjort!

    SvarSlet
  3. Skønne indkøb. Dejligt I har haft nogle gode dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også bare to rigtig gode dage, hvor man blev fyldt op med ny inspiration.

      Slet
  4. Det må være en god ide til veninde/søskende udflugt. Ser ud til at I har haft en god weekend på messen.

    SvarSlet
  5. Nøj, hvor en skøn weekend. Jeg gad virkelig gerne prøve det et år:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må se, om det på et tidspunkt kan lykkes for dig at være med. Det er i hvert fald en oplevelse.

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.