lørdag den 7. juni 2014

Kreative køb i Kiel

Pinseferien har budt på en smuttur til Landeshauptstadt Kiel i Schleswig Holsten. Det var vist en fin måde at "den tyske by Kiel".
Manden og jeg har hygget i det dejlige sommervejr, mens vi har stoppet lidt hist og pist. Eller det vil sige, det er nok mest mig, der har shoppet. Det er vist ikke her i det "åbne cyberspace" jeg skal udbasunere, hvor glødende mit Visakort allerede har været i pinsen.

I Kiel besøgte vi den store hobbybutik Idee, som er et mekka for kreative sjæle. De har alt, hvad hjertet begærer indenfor hobby.

Jeg købte denne hæklebog med 100 forskellige opskrifter, blandt andet de søde hæklede frøer.


Bogen hedder i øvrigt "Die 100 schönsten Häkelideen". Den indeholder mange forskellige opskrifter, fx legetøj, sokker, halstørklæder og meget andet. 

                 
Jeg købte også nogle strikkepinde i en lille garnbiks, hvor jeg har handlet før. Jeg er ret glad for Lana Grossa-strikkepinde. Jeg manglede nogle rundpinde i str 2,5, så jeg købte med hhv 80 og 100 cm wire. De er lækre og dejligt spidse, som jeg godt kan lide.

 


Hav en dejlig solskinspinse! 

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. De er de nemlig. Jeg håber at få dem lavet på et tidspunkt.

      Slet
  2. Hvor fedt! dejligt at høre om andre der også hygger og shopper i Kiel. Synes den er så hyggelig at slentre rundt i :o) og sikke nogle lækre kreating du fik købt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som om, du også godt kan lide at shoppe i Kiel. Jeg synes, det er en hyggelig by - ikke mindst med gode madsteder. Nå ja - og så den store Idee-butik ;-)

      Slet
  3. Lækre ting du er kommet hjem med. Det lyder som om det er dig jeg skal have "gode butikker" råd af hvis jeg finder på at tage en tur til tyskland og handle kreativt ind :)

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.