tirsdag den 14. januar 2014

På jagt efter pigeponcho-opskrift

I forbindelse med 12 months of Knitting er mit februar-projekt en poncho til mandens ældste niece. Modtageren har ikke noget specielt ønske, andet end at den skal være lilla.

Min første tanke var, at jeg ville strikke en fra Dalegarn. Opskriften findes i et hæfte, som jeg har købt for lang tid siden. Jeg kan godt lide modellen, og den er så sød med blomsterne forneden. Jeg kan dog godt se, at det er et større projekt.



I selvsamme hæfte findes også en anden poncho, som er lidt nemmere. Dog synes jeg heller ikke, den er helt så fin, som den ovenfor. Men jeg kunne jo vælge at sætte blomster på eller hækle en fin kant forneden, så den ikke fremstår for "kedelig".



På Drops hjemmeside har jeg også fundet en model, som ligner min neonponcho. Den er ret sød, og den kan også piftes lidt op, hvis det er det, man vil. Jeg har været inde på Ravelry for at se, hvordan denne model også kan se ud. Det var ret inspirerende at se, hvordan den samme opskrift skal komme til at give så forskellige udtryk.


Da jeg sad og søgte i går, fandt jeg også en på SuperBrugsens hjemmeside. Den er også ret sød!

I skrivende stund hælder jeg mest til den fra Drops eller den enkle fra Dale Garn, men jeg er ikke 100% sikker i mit valg endnu. Nå, ja og så skal jeg lige have besluttet, hvilket slags garn, jeg skal lave den i.

Jeg tænker videre.....




6 kommentarer:

  1. Den første er jo vanvittig smuk, men jeg kan også godt se de muligheder, der ligger i de to andre. Man kan vel sige, at der er mere mulighed for at sætte et mere personligt præg.
    Svært valg, men jeg er sikker på, at den unge modtager bliver glad for lige præcis det, som du ender ud med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg også sikker på, at hun gør. Den skal bare være lilla :-)

      Slet
  2. Jeg har strikket en fra Familie Journalen, den kan ses under strik og fra juli 2013, hvis du synes om den kan jeg sende dig et link til opskriften

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have. Jeg tror dog, jeg vælger den fra Drops. Den giver nogle muligheder og passer til pigen.

      Slet
  3. Jeg kan så godt lide den fra drops, jeg synes den er rigtig flot selvom den er enkel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også ret sikker på, at det bliver den. Jeg er nu gået på garnjagt.

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.