søndag den 1. december 2013

1. lys er tændt efter en god dag

I dag blev det så 1. søndag i advent og december er for alvor gået i gang. I skrivende stund har 1. adventsfreden langsomt sænket sig, og der er kommer gang i årets kalenderlys.


Denne dag har budt på fejring af mandens fødseldag helt tilbage fra 6. november, men det var i dag, hvor vi kunne finde tid til det.

Eftermiddag blev brugt til at lave dekorationer sammen med søster og mor. Mændene kigger bare på og sørger for det praktiske i form af æbleskiver og gløgg.

Jeg havde på forhånd udvalgt de flotte lyserøde kugler, da dette års kalenderlys er i lyserøde farver.


Jeg har fået en svaghed for rensdyr og gerne dem i glimmerversionen, så der blev også plads til sådan en i årets dekoration.


Mine forældre overraskede endnu en gang med adventsgaver til søster og mig.



Den første indeholdt denne skønne, romantiske tedåse og en lille saltske. 



Dagen bød vanen tro på et eller to glas gløgg eller også var det glühwein. Lækkert smagte det i hvert fald.


Adventskransen fra sidste år har fundet plads i loftet, og det første lys er blevet tændt. I kan ikke få de færdige dekorationer at se før en af de næste dage, da det lige nu er alt for mørkt til at kunne fotografere dem ordentligt.

Hav en dejlig 1. adventsaften <3



******

Du kan stadig nå at deltage i min give away




10 kommentarer:

  1. Det ser ud til, at du og dine, også har haft en hyggelig dag ... forsat god aften :)

    SvarSlet
  2. Det har været en skøn dag som altid . <3

    SvarSlet
  3. Sikke en sød dåse.....og jeg er stadig vild med din hængende adventskrans :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Det var lidt sjovt, for både Anja og jeg havde begge tænkt, at dåsen kunne have været købt i Pigekammeret ;-)

      Slet
  4. Tusind tak for en rigtig hyggelig eftermiddag.
    Det er en af de traditioner, som jeg holder mest af: at kunne være sammen, at være kreative og ikke mindst hygge.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var bare nogle rigtig hyggelige time <3

      Slet
  5. Dejlig adventshygge - og tillykke med ham manden! Pakkekalender bliver man bare aldrig for gammel til (;

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det bliver man aldrig for gammel til :-)

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.