torsdag den 14. november 2013

Blogudfordring: Det grimmeste/mest kiksede jeg har lavet

Jeg tror faktisk, at denne overskrift er den, som jeg synes, er den sværeste. Det skyldes nok, at de projekter, som jeg ikke har været tilfreds med, har jeg kasseret, og derfor har jeg svært ved at huske dem. De fleste projekter kasserer jeg, inden jeg er færdig, hvis jeg ret hurtigt skal se, at det ikke bliver pænt.

En af de ting, som jeg ikke har kasseret, er dette sjal. Det er strikket i noget blød, lyseblåt mohair. Det var det første projekt, som jeg har strikket i hulmønster. Jeg kan huske, at jeg til et nørkletræf fik forklaret, hvordan man laver en "slå om". Jeg havde på det tidspunkt lånt en bog på biblioteket, hvor der var mange lækre opskrifter, men den der "slå om" forhindrede mig i at lave modellerne. Nu ved jeg, hvordan man gør!

Hvis man kigger på kanten, så er den næppe lige. Faktisk er den ret bølget, og det er grunden til, at jeg aldrig blev tilfreds med resultatet.





Jeg ved, jeg aldrig får det brugt, selv om det er rigtig blødt. Det har dog ikke været så slemt et resultat, at jeg har kasseret det. Det har hængt inde i mit klædeskab i lang tid.

Jeg er ikke sikker på, at dette projekt er det, som er det mest kiksede eller grimmeste, men det er det eneste, som er i min hukommelse :-)

********************************************************************


Sammen med:



14 kommentarer:

  1. Samme problem har jeg - det ryger ud:-)
    Men nu er det jo kun dig, som ved, at kanten skal være lige. Når jeg ser sjalet spredt ud, så ser det jo godt ud - blødt og dejligt blåt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Man kan heller ikke se den ulige kant sådan som sjalet ligger der. Man kan godt se det, når man har det på, desværre.

      Slet
  2. Jeg piller også de mere kiksede ting op, og for nylig smed jeg noget af det ud.

    Ej, øv at kanten er så ujævn, men gad vide, om du kan hækle en kant, som kan kamoflere den bølgede kant?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror ikke, en hæklet kant vil kunne gemme den ulige kant.

      Slet
  3. Tror godt nok heller ikke jeg ligger inde med så mange kiksede projekter. De ryger ud. Bortset fra to mega grimme smølfer, som jeg har hæklet til mine børn. De er taknemmelige de unger - de synes, de er fine og Noah sover endda med sin :-)
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Børn er ikke altid så kritiske med udseendet :-D

      Slet
  4. Ja, jeg syntes jo også det ser lækkert ud :) .. men kender det godt, man ved jo selv, hvordan det helst skal se ud :)

    SvarSlet
  5. Som alle andre her gemmer jeg aldrig.
    I stedet trævler jeg op, giver det væk eller smider det ud.
    Jeg ved ikke hvor mange grimme ting jeg har lavet.......
    men kiksede.....dem er der masser af....inden for alt hvad jeg laver :)

    Jeg har en del tøj liggende i skabet som jeg har strikket de sidste par år...
    En del ligger der bare. Det er egentlig ikke grimt....bare ikke *mig*-venligt :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tiden gør i hvert fald sit til, at noget ender med at bliver kikset. :-)

      Jeg har efter denne overskrift tænkt over, at jeg også vil begynde at vise det, som ikke bliver som forventet.

      Slet
  6. Det mest at det jeg laver som er kikset smider jeg ud eller begynder forfra.
    Ser elleres lækkert ud :) når det er bredt ud ser man ikke så meget kanten som skulle være lige - det er kun dig selv der ved hvordan det skal være.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig det. Man kan heller ikke så det så godt på billedet, da sjalet ikke ligger helt udstrakt.

      Slet
  7. Anita, jeg tror heller ikke en hæklet kant vil gøre den store forskel, men har du prøvet en blokning ?
    Man kan gøre de mest fantastiske ting, når man blokke sit strik :-)
    Hvordan tror du, jeg får den knivskarpe bort på mine islandske sjaler ...............

    SvarSlet
  8. synes nu det ser fint ud men jeg kender det hvis det ikke var lige det man havde i tankerne :-)

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.