torsdag den 3. september 2015

To do/Ta da er i gang!

September er godt i gang, og det er To Do/Ta Da også!

Jeg valgte i går at starte ud med coasters, da det umiddelbart er et overskueligt projekt. Mit projekt startede, som så mange andre projekter, med en søgning efter inspiration på Pinterest. Jeg har søgt og pinnet hæklede coasters, men også søgt efter retroblomster. Mest for at finde en blomst med "retroform" og ikke mindst hvilke farvekombinationer, der kunne være spændende at arbejde med.

Jeg fandt dette billede, som jeg har valgt at tage udgangspunkt i, og heldigvis bød garnlageret på garn, der næsten matcher farverne. Så langt, så godt.




Jeg kom godt i gang i går med at hækle, og jeg valgte ikke at følge en af de opskrifter, som jeg havde fundet, men i stedet bruge billedet.

Lige nu ser min første afprøvning sådan ud:


Der er lidt med antallet af masker i runden, som gør, at den buler ud af. Det skal jeg have rettet op på ved at lave færre udtagninger. 


19 kommentarer:

  1. Skønne farver, der passer så godt sammen.

    SvarSlet
  2. Nuuuuj. Hvor bliver den fin! Elsker både farver og mønster!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Liv! Jeg har også store forhåbninger til det færdige produkt.

      Slet
  3. ohhh.. sikke nogle skønne farver.. lige mig... :o) glæder mig til at se det færdige resultat... og skønt at smugkigge i processen

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes altid, at processen er spændende, så den deler jeg gerne.

      Slet
  4. Hvor er det nogle fine farver - og spændende at se, hvor det ender-:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Susanne. Jeg skal i dag videre. I går forsøgte jeg, men det gik ikke helt, som jeg havde planlagt.

      Slet
  5. Smart kombination af forskellige slags masker!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have, Elena. Jeg kan godt lide, at der "sker noget" i det hæklede.

      Slet
  6. Fine farver. De skal nok blive super fine. Dejligt du har været forbi min blog...og ja som du skriver også min IG profil 😊

    SvarSlet
  7. Det ser spænderne ud. Glæder mig til at følge projektet.

    Kh. Linette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er i skrivende stund kommet videre og har faktisk den første coaster færdig. Jeg fik maskeantallet til at passe, så den ikke buler.
      Jeg skal nok vise det frem.

      Slet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.