lørdag den 18. august 2012

Lørdagstur til Flensburg i fantastisk vejr

I dag besluttede manden og jeg, at vi ville tage en tur sydpå til Flensburg. Jeg havde hørt, at der var havnefest, hvor der blandt andet skulle være nogle store sejlskibe.

Vi parkerede et stykke fra centrum for at være sikre på at få en parkeringsplads. På gåturen så vi noget street art, som jeg lige måtte forevige, selv om det krævede, at jeg stillede mig direkte på vejen.


Et stykke derfra kunne vi allerede se det store pariserhjul, der var stillet op i anledning af havnefesten.


Til frokost købte vi en lækker döner, som var godt fyldt med forskellige grøntsager, og i min var der også den traditionelle kebab.


Dertil fik vi noget frugtdrik. De var rigtig lækre!


Her er lidt billeder ud over vandet. På det nederste billede kan man i midten, et godt stykke ude på vandet, ane et flot sejlskib!



Mens vi spiste lagde vi mærke til noget yarnbombing. Det så ud til at have hængt der et stykke tid, så det havde miste lidt af "sin glans", men det er altid sjovt at se fænomenet i forskellige byer. 


Der var selvfølgelig også noget for børn.



Det var RIGTIG varmt, og vi måtte købe noget vand efter kort tid. Trods varmen måtte manden lige have nogle hjemmelavede chips. De var faktisk ret lækre, og vi kan varmt anbefale dem, hvis I skulle komme forbi sådan nogle.


Efter en tur i gågaden, hvor jeg styrede mig, da jeg kom forbi noget garn, købte vi noget frisk frugt og grønt på torvet og fik en god rabat, da de var ved at pakke sammen.
Herefter gik turen tilbage til en meget varm bil, som fragtede os til Real og Aldi i Fördepark. Her købte vi en hel masse, blandt andet en kaffemaskine til campingvognen.

Det har været en rigtig hyggelig dag, omend den var meget varm!

2 kommentarer:

  1. Det lyder bare som en rigtig hyggelig tur i har haft og lækre omgivelser!

    SvarSlet
  2. Sikke nogle dejlige stemningsbilleder!
    en döner ser bestemt lækker ud!

    SvarSlet

Jeg elsker mine læseres kommentarer, så læg gerne en, hvis du har noget på hjerte.